Ozzy Osbourne i Stockholm!

Ozzy Osbourne spelade för någon vecka sedan här i Stockholm,
jag var såklart på plats i Globen för äntligen få se gubben live!

Vi var hemma hos Alex farsa innan och käkade och drack någon bira
innan det bar av mot Globen för ännu mera påfyllning :-)

Ludde och Einar (Farsan) missadesåklart inte heller giget!

Jag har tidigare aldrig sett Ozzy live, Black Sabbath såg jag live
i Umeå 1995 tillsammans med Tiamat som förband men på den
tiden var inte Ozzy tyvärr inte med i Black Sabbath
, så detta gig
har jag sett fram emot länge, tanken på att det även kunde vara sista
chansen fanns i bakhuvudet så denna spelning på Globen var given!



Det var slutsålt i Globen och ett jävla tryck!











Jag tyckte det var ett helt fantastiskt gig
, Ozzy var piggare än jag
någonsin hade kunnat ana och detta är definitivt inte sista gången vi
ser honom live och på scenen om han bara tar hand om sig själv.
Jag är övertygad om att han kommer tillbaka och min största önskan
är såklart en reunion med Black Sabbath
...
Hur sjukt bra skulle inte det vara?

Så här såg låtlistan för kvällen ut:


Bark At The Moon
Let Me Hear You Scream
Mr. Crowley
I Don't Know
Fairies Wear Boots
Suicide Solution
War Pigs
Road To Nowhere
Into The Void
Shot In The Dark
Rat Salad + gitarrsolo + trumsolo
Iron Man
Killer Of Giants
Fire In The Sky
No More Tears
I Don't Want To Change The World
Crazy Train
----------------------------------------
Mama, I'm Coming Home
Paranoid

En jävla bra blandning låtar, själv uppskattade jag mest de gamla Black Sabbath
låtarna, det för tankarna direkt tillbaka till ungdomsåren och nostalgin bara flödar...
Ozzy Osbourne håller fortfarande tycker jag, rösten pallade kanske ibland
inte med de riktigt höga tonerna men va faan det kvittar verkligen när man
har den levande legenden franför sig.
Skulle man klaga på något är det bristen på scenshow som är totalt obefintlig,
konstigt enligt mig då man betalar dyrt för att få se en världs stjärna förväntar
man sig lite av en show också men det är egentligen inget att klaga på.
Att Ozzy Osbourne står levande på scenen räcker mer än väl för mig!

Fler videos finns som vanligt på:

http://www.youtube.com/user/TheDemoniaWebblogg

NP: Black Sabbath - Master of Reality


~Demonia~
Trackback
RSS 2.0