Trevliga grannar och vinprovning!

Med en flaska vin under armen fick det bli ett besök hos trevliga
Ellinor och Atte
som bor ganska nära oss, Alex skulle hjälpa Atte med
lite Pro tools uppstyrning så vi tog med en av flaskorna Christian Audigier
som jag fick av min vän Denice (Här kan ni se det inlägget!)
Lite vinprovning en vardag är aldrig fel :-)

Atte och Alex tar första smakprovet ev vinet "Syrah" från Christian Audigier...
Sjukt snygg flaska får man med på köpet ;-)

Jag och Ellinor myser med lite fin vin!

Vinet vi provade nu var alltså flaskan till vänster vid namn
"Syrah"ett rött ganska lättsamt vin i mina ögon och otroligt gott!


Christian Audigiers viner finns att beställas på Systembolaget HÄR!
Deras vita vin (den gröna flaskan) "True Love Chardonnay" kommer
finnas i Systembolagets fasta sortiment från och med 24/9 2010.

Jag har idag beställt dom två senast vinerna "Rosé" och "Merlot"
Det var hur enkelt som helst, bara att ringa bolaget och säga vilka viner
man är sugen på sen får man ett sms när dom kommit in och då är
det bara att hämta ut godsakerna :-)

Jag får ta och styra ihop en vin kväll och prova dom "nya" vinerna när
vi kommit hem från New York, flaskorna är ju sjukt snygga så nu
är man ju intresserad på att se om innehållet smakar lika bra som
flaskorna är snygga, vi får hoppas på det!

NP: Enslaved - Axioma Ethica Odini



~Demonia~
Trackback
RSS 2.0