Lax i ugn ala Demonia!

Jag tänkte att jag skulle vara en snäll sambo och laga till lite god mat.
Idag blev det Lax med fetaoströra i ugnen till mig och Alex!

Här kommer ett mycket enkelt och snabblagat recept:

Mosa ihop fetaost och hackad rödlök med en gaffel.

Blanda väl med lite Crème fraîche, salt, peppar och örter till en smet och bred
över laxen. (Jag använde färska kryddor från trädgården)

Lägg laxen med skinnsidan ner på i en ungssäker form. Krydda med salt och peppar...
Jag hackade även några morötter grovt och gräddade tillsammans med laxen!

Gratinera i ugnen cirka 15-20 minuter ca 200 °C.

Mina bilder kanske inte riktigt är någon fröjd för ögat men gott
var det och otroligt enkelt!


NP: Year of the Goat - Lucem Ferre



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Erik

Tycker att det låter riktigt gott, recept med feta inblandat brukar ofta bli gott! Skall testas.

2011-08-10 @ 21:04:33
URL: http://opeth1979.bloggplatsen.se/
Postat av: m.

nice!



lax o ngn. röra e bra för oss som håller nere kolhyderatantalet.



en crämig ost av något slag e också gott!

2011-08-11 @ 15:17:16
Postat av: SWEX

Jag blir alltid så jävla hungrig när jag läser dina recept, och då är jag ändå vegetarian! Jag brukar ersätta animalian med något vege-alternativ. Lite fantasi bara, så funkar det mesta. Tack för alla goda recept du förser oss med!

2011-08-12 @ 02:51:09
Postat av: Ludvig

Alex har det för bra :)

2011-08-12 @ 10:30:13
Postat av: Mayhemic

Mumma!

2011-08-12 @ 11:17:59
Postat av: Sara

Stört gott! :D



En annan variant är att rosta lättkokta rödbetor med rödlök bredvid och sedan blanda det med ruccola att servera till fetalax. Timjan är f.ö mkt fint att blanda i. Mumma!

2011-08-16 @ 18:33:39
URL: http://thesleeptalker.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0