Jörgen "Juck" Thullberg - Mr Death



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Crusifyre - Infernal Earthly Divine
Desultory - Counting Our Scars
Black Breath - Heavy Breathing
Är alla jävligt bra plattor och de jag har i minnet så här i början av 2011.

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Beror ju på vad man menar med metal...Det finns ju både hårdhomo och mjukhomo, jag såg Dio någon gång innan jag började högstadiet och blev sjukt impad av hela grejen med stor jäkla show osv. Men jag har också vaga minnen av en Morbidspelning i begynnelsen av hårdhomoeran och det måste väl ha varit när jag var typ 14-15.

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


2010 var ett år som alla andra och jag är jävligt glad att jag fortfarande lever så varje år man kan
blicka tillbaks på är ett bra år. Jag kan inte komma ihåg något som jag upplevde som direkt negativt.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Åka gratis på tunnelbanan och försöka undvika att folk krockade med mig. När jag var färdig med tunnelbaneåkandet så skulle jag smuggla in sjukt mycket vätska innanför säkerhetskontrollen på Arlanda.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Ett par asbilliga kopierade hörlurar från Kina, grymt jävla ljud!

* Vad käkar du när du är bakis?


Resorb och pizza brukar slinka ner med lätthet. Resorben för att det funkar jävligt bra och pizza för att det finns en pizzeria i porten bredvid. Hade jag lite mer ork en sån dag så skulle jag nog föredra en Thaiwok.

* Vad är/var din största dröm?


Att någon ger mig en lottokupong med en sjukt stor vinst på, eftersom jag inte spelar själv så är chansen minimal att jag skulle kunna vinna annars.

* Bästa konsert du sett under 2010?


Crusifyre på Debaser var en riktigt glad överraskning. Jäklarns vad jag gillade det gigget.

* Vad har du för hobby förutom musiken?


Jag gillar att mecka, pilla, bygga och laga saker så om jag mot förmodan skulle ha någon fritid som inte går till familj eller musik så är det nog vad jag ägnar mig åt.

* Favoritresemål och varför?


Singö där jag har mitt sommarställe måste nog sättas på första plats. Jag har tillbringat alla mina somrar där sedan jag föddes och har sjukt mycket minnen förknippade med den ön och öarna runtikring. Visst är Koh Jum och Isla de Juventud mer exotiska och det är absolut platser dit jag reser igen men Singö slår fan allt.
Som lite kuriosa om hur gött Singö är kan jag berätta att outrot på ”Crawling In Vomits” är inspelat där.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.


Det här är nog tamefan det bästa som finns på Youtube!

Jag tror att den är från Bredäng och en spelning där även Treblinka och Dismember spelade, kanske också Morbid….Men den kan lika gärna vara från Birkagården. Har man sett början vill man väl också se fortsättningen:


* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


Vi har precis spelat in ny platta som kommer att släppas innan sommaren sen verkar det som om vi släpar oss ut på en turné i typ september.

Länkar till ditt/dina band tack!

http://www.mrdeath.se/

Kommentarer
Postat av: SWEX

Nihilist var ett så jävla fantastiskt bra band! Jag hade lätt gett innehållet i min kulpåse för att få uppleva ett av deras gig när det begav sig.

2011-02-16 @ 19:37:35
Postat av: Argadarja

fan vad gött att dom ska släppa nytt!

2011-02-16 @ 20:39:58
URL: http://assonfire.blogg.se/
Postat av: Nils

Det var på björkagården/Bredäng, svinbra gig!



Morbid spelade dock inte...

2011-02-17 @ 17:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0