Hatpastorn - hatpastorn.wordpress.com


Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Hatpastorn: BURZUM – “Belus”, INQUISITION – “Ominous doctrines of the perpetual mystical macrocosm”, ALCEST – “Écailles de lune”. En blandning av sött och salt.


Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Hatpastorn - Jag gick i femman så runt elva bast måste jag ha varit. Ett gäng tuffa grabbar i sexan hade ett dödsmetallband vid namn IMPEACHED och av någon outgrundlig anledning fick de anordna en konsert i aulan. På skoltid bör tilläggas. Det blev ett satans ös med tillhörande moshpit och vi barn stagedivade som as. Spelningen fick avbrytas då en klasskamrat till mig vid namn Jimmie slog sitt knä i golvet och började grina. Han dyrkade inte döden. En annan skön spelning utspelade sig något år senare i samma aula där några glada amatörer bland annat rev av en The Kristet Utseende-cover. Musikläraren hade taktiskt "tappat bort" mikrofonen varpå sångaren fick stå och skrika könsord så högt han kunde för att överrösta de övriga musikanterna. Klassiskt gig.

Första gången jag själv stod på scen och förde oväsen minns jag knappt något av. Jag vill minnas att spelningen gick bra i alla fall och att vi fick tipset att köra en ABRUPTUM-cover av en överförfriskad snubbe i publiken. Lagom orimligt med en ABRUPTUM-cover för övrigt.


Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Hatpastorn: När en viss isländsk vulkan valde att släppa en askbrakare rätt ut i himlen så att det blev hyfsat omständigt att flyga måste tillhöra bottenskiktet. Tack vare att ett berg blev lite fisnödigt tvingades man kuska runt på turné i en överlastad minibuss många mil i onödan. Tio personer i en bil med nio sittplatser från Budapest i Ungern till Hastings i England var inte världens roligaste bilresa. Efter att ha kört i sporrsträck visade det sig att arrangören i Hastings ställt in giget utan att höra av sig till oss. Det är roligt med musik.

Bra minnen finns det gott om. 2010 kandiderar till det bästa året på evigheter. Minus vulkanen då.


Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Hatpastorn: Förmodligen något perverst eller helt onödigt.


Vilket är ditt bästa köp 2010?


Hatpastorn: Oj, det var en bra fråga. Mitt sämsta köp var en korv med bröd för typ 14 Euro på en Autogrill i Tyskland. De stora vinnarna inom musikbranschen är alla mackar man tvingas stanna och handla mat på. Till korven serverades riven kål så jag skyfflade in möget i truten och insåg efter första tuggan att det inte alls var riven kål utan riven pepparrot. Jag blev så förbannat trött.

Bästa köp? Det måste vara den där högteknologiska kattsanden som gör att det lurviga odjurets lämningar inte luktar någonting. Rena rama trolleriet. Annars brukar kattens dynghögar stinka värre än NATTVINDENS GRÅTs sånginsatser.


Vad käkar du när du är bakis?


Hatpastorn: Ännu ett bevis på min bristande mentala hälsa är att varje gång jag är bakfull så får jag ett ohälsosamt sug efter konserverad ananas. Äter man pizza i bakfyllan slutar det bara med att man sitter och spottar på sig själv i förakt och en köttsemla från MAX är så sjukt omständigt att köpa då de inte har utkörning. Man vill ju inte lämna fosterställningen i onödan.


Vad är/var din största dröm?


Hatpastorn: Målet är självklart mänskliga liv.


Bästa konsert du sett under 2010?


Hatpastorn: INQUISITION. Fyra gånger under 2010 hann det bli. Genuint trevliga snubbar och mördande bra live. Synd att svenskar i allmänhet har dålig koll på detta band.


Vad har du för hobby förutom musiken?


Hatpastorn: Allt möjligt, dygnet har tyvärr för få timmar. Jag ritade en massa förr i tiden, gjorde logotyper, tatueringsmotiv och annat oläsligt. Det går som i cykler. Nu skriver jag mest samt läser ohälsosamt mycket. Om vädret tillåter ger man sig ut i vildmarken och dyrkar döden. TV har jag inte kollat på det senaste halvåret och sprit har jag aldrig tid att dricka.


Favoritresemål och varför?


Hatpastorn: När man är ute och sprider Djävulens evangelium tillhör Frankrike, Tjeckien och Österrike favoritdestinationerna. Bra publik, känsla för kultur och många sevärdheter lyder motiveringen. Solsemester har jag inte varit på sedan jag gick i gymnasiet. Det var en mardröm. Två veckor på Cypern med min dåvarande rabiata flickvän och hennes familj. Stephen King har skrivit mer lättsmälta skräckhistorier än den resan.


I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar "Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.


Hatpastorn: “Hobo with a shotgun”, en klassiker. Detta är ingen musikvideo men det är en video med musik i så det borde räknas. Detta kan vara den bästa filmtrailern som någonsin skapats. Den var ursprungligen ett bidrag till Tarantinos och Rodriguez Grindhouse-projekt där allmänheten fick skicka in käcka trailers till filmer som inte existerar. Likt ”Machete” blev den så populär att den ska bli film på riktigt. Husguden Rutger Hauer spelar huvudrollen och den nya trailern till den riktiga filmen ser mycket lovande ut.


 

Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


Hatpastorn: Med mitt huvudband så blir det några festivalspelningar till sommaren samt turnerande. Vi har fått erbjudande att köra en USA/Kanada/Sydamerika-turné nu till våren så vi får se vad som händer. Förutom det så kommer vi släppa en EP inom kort samt medverka på en tributskiva. Jag hatar tributskivor i allmänhet men detta kan bli bra. I alla fall vårt bidrag. Angående sidoprojekten så är det en del vansinne planerat.

I övrigt så har jag en hel del planerat för bloggen, både artiklar och videos. Den som lever får se.


Länkar till ditt/dina band tack!


http://hatpastorn.wordpress.com


Kommentarer
Postat av: sikas

vilket/vilka band?

2011-02-22 @ 07:30:13
URL: http://pussyfoots.blogspot.com
Postat av: Draconia

vaninnigt underbar bra artikel.. :)

2011-02-22 @ 20:48:46
URL: http://dragonmetalhell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0