Joakim Sterner - Necrophobic, Souldevourer



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Tre bra skivor var Iron Maiden ”The Final Frontier”, Watain ”Lawless Darkness” och i slutet av året blev jag bekant med Ghost ”Opus Eponymous”, en platta jag blev helt överruplad av.


* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Min första metalkonsert var KISS på Isstadion 1983, då jag var 12 bast. På den tiden var det stolar på parketten, så kort som man var, så fick man stapla stolar för att se över alla andra större hårdrockare. Kanadensiska HELIX var förband. Hade aldrig hört dom, men jag var otroligt fashinerad över gitarristernas väldigt långa hår och dom gjorde headspin, nåt jag inte hade sett tidigare. På den tiden var dom riktigt metal.
KISS var ju skitcoolt att se, men man var besviken på att dom hade droppat sminket och kostymerna.


* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Sämsta minnet är ju Sonisphere-festivalen i Stockholm i somras. Den regnade sönder, så att säga. Arrangemanget höll inte för det. Riktigt uselt. Ett bra minne kan vara en av spelningarna på turnén, då vi var i Schweiz. Ett ställe vi hade varit på tidigare och där Batte hade gått beserk backstage, så man var lite förväntansfull på hur dom skulle ta emot oss på stället. Personalen där, alltså. Hursomhelst, så gjorde vi en grymt bra show den kvällen. Vi var peppade som satan och det var ett jävla bra drag på publiken.
Ett mer familjärt minne var ju min 40-årsfest, som jag inte hade en aning om, som du vet. Kom tid grundlurad och jag blev ju rejält överraskad, kan man lugnt påstå. Vill ännu en gång passa på att rikta ett stort tack till fru Sterner, Peter och Mange som fixade allt och lyckades få alla inblandade att hålla käft om det hela under en så lång tid.


* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Ja, vad fan skulle man göra? Ställa till med djävulskap, förmodligen. Och garva åt det. Sno grejer, pajja saker, skrämma skiten ur folk…


* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Det låter inte klokt, men det var fanimej mina mc-boots! Som jag har letat efter ”rätt” typ, enligt min smak. Hittade inga i Stockholm, trodde jag, och letade i 3 dagar när jag var i New York. Min frus kusin tyckte jag var knäpp när jag sprang in och ut i hur många butiker som helst. Men hittade dom till slut, på Sko-Uno i Stockholm.


*Vad käkar du när du är bakis?


Kebabpizza, 9 gånger av 10.


* Vad är/var din största dröm?

Det är rätt många pojkdrömmar som gått i uppfylleslse redan, typ, så just nu kommer jag inte på nåt. Tråkigt, jag vet. Vi slår till med att kunna bjuda alla mina polare och familj på jordens bästa fest!


* Bästa konsert du sett under 2010?

Det var helt klart Autopsy på Maryland Death Fest. Jag hade aldrig sett dom innan och nu spelade vi på samma festival. Stort! 5 av 5 i betyg! Måste tillägga att Grand Magus gjorde en grymt bra spelning på Sweden Rock-kryssningen också. Även fast det är polare, så har jag inte sett så mycket med dom live innan. Tyvärr går det inte att jämföra med Autopsy, men jag var bara tvungen att credda Grand Magus för den spelningen.


* Vad har du för hobby förutom musiken?

Är titta på sport en hobby? Jag följer Djurgårns alla matcher i fotboll och hockey, antingen från soffan eller på plats. Skulle gärna sporta själv på fritiden, men det är inte så många intresserade på det området bland polarna. Att ha ett korpenlag i fotboll med en massa hårdrockpolare vore ju guld. Dödens FC, typ.


* Favoritresemål och varför?

Man har ju varit runt en del med Necrophobic, men det är ju svårt att uppleva städer när man bara är där för kvällen. Jag skulle vilja hänga mer i Barcelona av den enkla anledningen att det är en storstad som har både stränder och ett nattliv som går mer i min stil än att vara på en turistort med bara paraplydrinkar, discon och dansklubbar, typ. Jag skulle också vilja besöka typ Tokyo. Vet inte varför, men…bara uppleva det, helt enkelt.


* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags-Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.

Vad fan är ”hurven” för ord?
OK, nu kommer alla tro att jag väljer denna för att vara cool, men till skillnad från andra så är jag cool. Såg denna för första gången i programmet Norrsken, tror det var 1983, men den är lika rå och grym idag.



* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?

För båda banden gäller det väl skivinspelning under 2011. Necrophobic har ett fåtal låtar just nu, medan Souldevourer bara ska sluföra den sista låten, repa in det ordentligt och spela in det.

Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.necrophobic.net
http://www.myspace.com/necrophobic
http://www.souldevourer.com
http://www.myspace.com/souldevourer666

Souldevourer-sidorna är ju inte direkt ”aktiva” ännu.

Kommentarer
Postat av: Nightwisheraw

Ser fram emot nytt skivsläpp med Necrophobic då både Hrimthursum och Death to All är två kanonskivor!



Förövrigt så har jag ett hett tips till "intervjuoffer" om man säger så, nämligen någon från Naglfar! Dom är så snåla med information om kommande skivsläpp så det vore toppen om du kunde få ut något av dom ;) "Harvest" var ju så jävla bra så jag har hållt koll på uppdateringar från Naglfar, men har som sagt varit dåligt med det.. "Pariah" är förövrigt också grym ;)

2011-02-08 @ 11:29:43
Postat av: Demonia

Night: En ny Necro skulle inte sitta helt fel ;-)



Jag har faktiskt lyckats få två sega jävlar i Naglfar att besvara mina frågor hehe.. så håll utkik! Harvest är ju sjukt bra.. Men nu är en ny platta äntligen på gång!

2011-02-08 @ 12:28:28
Postat av: Nightwisheraw

Fan vad kul att höra, ser jag mycket fram emot! :) Naglfar's släpp är för mig det mest efterlängtade under 2011, helt klart.



På tal om Necrophobic så planerar jag att tatuera refrängen från "Eternal Winter" på Hrimthursum-plattan, tycker det är en så jävla bra låt, särskilt refrängen, samt att texten är fin förstås!



"I am winter, I am death. Frozen still, but not dead. The blind preach visions, of divine glory. Of symphonies blessed, speak the deaf.."

2011-02-08 @ 19:16:33
Postat av: Nåtnick

Var det Sterners pojkdröm att spela i Necrophobic tro :)

2011-02-08 @ 20:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0