Marcus "Vargher" Norman - Naglfar, Bewitched, Ancient Wisdom, Eudaimony, Havayoth



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?

Skulle tro att Ghost, Watain och Deathspell Omegas plattor har fått flest lyssningar så det får bli dom helt enkelt.

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?

Om man inte ska räkna gigs med lokala band så besökte jag Bergslagsrocken som 15 åring där bland annat Carcass lirade. Såg Europe när jag var 13 men det räknas väl inte som metal direkt, haha! Var dock en enastående konsert om jag inte missminner mig!

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?

 

Det sämsta är att hela 2010 varit okreativt med mina mått mätt. Hade planerat att färdigställa betydligt mer musik än vad jag i slutändan gjorde så det var ett misslyckande. Det bästa minnet är veckan som jag och damen spenderade på Djerba.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?

 

Förmodligen bli komplett sinnessjuk.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?

 

Som den prylnörd jag faktiskt är så blir det ett dött lopp mellan systemkameran och den nya mobiltelefonen.

*Vad käkar du när du är bakis?

 

En burgare slinker lätt ner, enkelt då man har en grill alldeles in på knuten.

* Vad är/var din största dröm?

 

Att släppa en platta och eventuellt få bege sig ut på turné stod högt upp på listan när man drog igång sitt musicerande. Känns mer än gemytligt att det faktiskt infriade sig. Nu är målet att konstant försöka utveckla skapandet och ta det ett steg längre.

* Bästa konsert du sett under 2010?

 

Varit magert på den fronten måste erkännas. Dock måste man se Wrathchilds liveupptagning från London minst en gång per år så det får räknas!

* Vad har du för hobby förutom musiken?

 

Sitta och glo in i väggen och kanske ta en bild då och då.

* Favoritresemål och varför?

 

Det som gett mest mersmak för mig är onekligen Japan. De gånger jag varit där har varit fantastiska och jag återvänder mer än gärna.

 

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar "Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.

 



* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


Planen är att alla aktiva band ska färdigställa och släppa plattor under 2011. Skamligt vore det annars.

Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.ancientwisdom.se/
http://www.bewitched.se/bewitched/
http://www.bewitched.se/havayoth/
http://www.myspace.com/eudaimony
http://www.naglfar.net/


Kommentarer
Postat av: Cristofer

Hoppas Havayoth fortfarande är aktivt, och är Vintersorg fortfarande med?

2011-02-10 @ 19:07:33
URL: http://rymden.wordpress.com/
Postat av: Nightwisheraw

Kul att man fick säkerställt att Naglfar släpper nytt under 2011, hade dock hoppats på lite mer information, men jag antar att man får vänta ytterligare.. ;) det viktiga är att den är lika bra/toppar "Harvest", då blir jag nöjd!

2011-02-10 @ 20:34:20
Postat av: Dan

Den live videon är fan en av dom bästa som nånsin gjorts, även låten.

En ny Ancient Wisdom platta vore gött. :)

2011-02-11 @ 00:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0