Iron Maiden på Ullevi i Göteborg!!!

Iron Maiden spelade på Ullevi i Göteborg den 1:a Juli, biljetterna
köptes såklart långt innan och Ullevi var slutsålt sedan länge!
Här får ni se lite av hur vi hade det...

Alex, Jag och Denice i bilen på väg ner :-)

Det gick inte att missta sig att Iron Maiden har kommit till stan!

Vi parkerade och skyndade vidare mot en fotbollsplan någonstans i en
Göteborgsförort där Iron Maiden´s lag spelade fotboll med Steve Harris på topp.

Många vänner och bekanta var på plats... Jag och Jonas
Erik och Pelle gillar fotboll bara när Iron Maiden spelar!!!

Ett glatt gäng: Zandra, Ullagun, Ria, Jonas och Peter

Matchen är slut och jag har glömt vad resultatet blev?

En flaska champagne på detta såklart!

Viktor ,Persson, Pelle, Emilio, Hällbom och Erik

Jag och Iron Maiden´s första sångare Paul Day som var sångare mellan 1975-1976.

Jag och Steve Harris!!!!

Erik, Denice och Björn

Alex och Emilio

Sen drog vi vidare till en pub som hette Paddington där även Steve Harris
med lag hängde för att käka och dricka öl :-)

Här står Steve i baren och tappar upp sin egen öl, många ville såklart fota!

Denice och Zandra

Jag och snygga Ria

Fler foton än så blev det inte på eller utanför Paddington, en riktigt
trevlig pub med god öl och många sköna vänner på plats!


Sedan var det hög tid att börja bege oss mot Ullevi!!!

Kollade in lite merch först innan vi satte oss i en park i närheten för att
dricka några öl till innan Iron Maiden började spela!
Skål!!! Dricker finöl såklart: Number of the Beast!!!
Jag och Alex

På väg mot giget: Denice, Jag, Alex, Johan, Björn och Ludde

Utanför Ullevi: Ludde, Johan, Alex, Denice, Björn, Ellinor, Atte och jag...

Vi kom in i perfekt tid, köpte några öl och hittade en mycket bra
plats långt fram precis lagom tills IRON MAIDEN beträder scenen!!!
(Ingen topp kvalitet på varken bilderna eller filmerna)




Sjuuuukt peppade killar :-)





56 245 pers på plats på Ullevi och en jääävla grym stämning..
Ett helt underbart och fantastiskt gig!!!!!


Setlist för Ullevi så ut så här:


Satellite 15... The Final Frontier
El Dorado
2 Minutes to Midnight
The Talisman
Coming Home
Dance of Death
The Trooper
The Wicker Man
Blood Brothers
When the Wild Wind Blows
The Evil That Men Do
Fear of the Dark
Iron Maiden

The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Running Free

Bästa låt: ”When The Wild Wind Blows”
Vilken jävla gåshud att höra den live!!!


En klockren avslutning och ett Iron Maiden i mästerlig form!

Just nu är många av mina vänner i England och kollar in Iron Maiden!
Med endast sju datum kvar på turnén kommer ganska mycket ångest
krypande när jag inser att jag inte kommer att kunna närvara!


Jag får helt enkelt blicka framåt tills nästa gång jag får se
Iron Maiden
på scenen, jag längtar redan!!!!


NP: Infernal War - Conflagrator



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Supert blogginnlegg:)

2011-07-25 @ 14:42:02
Postat av: Alex

Bästa Maiden-gig jag har sett!

2011-07-25 @ 15:02:25
Postat av: Demonia

Jasså? Jag tyckte nog Indonesien var liiite bättre ;-)

2011-07-25 @ 15:32:48
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Andréas

Kul att se dina bilder, fan va man längtar tillbaka till den där dagen.

2011-07-25 @ 15:48:45
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Rocker från Ume

Tja, var i gbg och tycker maiden inte var på topp, har sett bättre spelningar i sverige och funderar då vad du tycker om du jämför spelningarna swe-indonesien, det är ju ändå samma turné?

2011-07-26 @ 22:26:16
Postat av: Ludvig

indonesien gigen var faktiskt bättre tycker jag också :)



klockrena bilder på lillebror, han visar sin bästa sida ;)

2011-07-27 @ 07:28:53
Postat av: Anonym

Rykten säger att Iron Maiden kommer köra hela 7th son på nästa US turne.



Lär ju äga allt.

2011-07-27 @ 14:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0