Bakis fredag...

Igår var en riktigt grym dag, trevligt sällskap, god mat och öl
Östgötakällaren och sedan mer öl på...

Ett av favoritställena här i stan: Bröderna Olsson!

Åka nattbuss mitt i natten var dock ingen direkt "Hit"
Första och sista gången, taxi är det ända som gäller framöver!

Idag är det mer lugnt tempo som gäller, skönt häng på uteplatsen :-)

Passande nog så damp senaste numret av Sweden Rock Magazine
ner här hemma idag, så nu ska jag bara fixa lite fika och lägga mig i
solstolen och läsa igenom tidningen :-)
Lite avundsjuk är jag allt på de som är på festivalen (SRF)!!!

Grämer mig mest över att jag missat/missar: Necronaut, Judas Priest,
OZ, Morbid Angel, Angelwitch, Electric Wizard och Nifelheim.

Ska sätta igång med planering och bokning av de festivaler jag tänkt
besöka nu i sommar... Får se hur många det blir och vilka?

Vilka festivaler åker ni på i sommar?


NP: Judas Priest - Sad Wings of Destiny



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Christina

Hallå där! Har precis hittat din blogg, kul läsning verkligen. Festivaler i sommar ja, för att vara långt ifrån en hårdrockare så har jag lyckats besöka Metal town i Gbg förra sommaren och såg bl a Rammstein, de är ju helt otroliga, tala om scenshow. Hann med Deathstars på Grönan, det var kul, de stod och spelade i solsken bredvid den rosa elefantkarusellen. :) KIZZ dök upp också eller i alla fall 2 av medlemmarna. I sommar blir det the Big Four i Göteborg. Min sambo har plockat fram ett gäng CD jag tänkte lyssna in mig på, måste ju för f-n veta vad jag ska lyssna på. :) Ha en härlig helg!

2011-06-10 @ 14:43:10
Postat av: D

vill ha tidningen! jävligt sugen på läsa vad Set har att säga, samt den biten från boken om Dead.



På tal om SRF så var Morbid Angel tydligen jääävligt bra, ingen skit-techno in sight.

2011-06-10 @ 14:46:59
Postat av: Numenius

För min del blir det Metaltown om en vecka! De man ser fram emot mest är självklart Watain på lördagen :) sen så blir nog At the Gates, Deicide, Torture Division osv mycket trevligt! Hade gärna åkt på Getaway i år igen och sett Marduk och Immortal, men kassan är tyvärr limiterad till Metaltown. Wolfszeit festival i september vore dock inte helt fel heller.. ;)

2011-06-10 @ 14:56:46
Postat av: Erik

Getaway.

Ska även till endagsfestivalen Rock med livstid i Fagersta för att se Dundertåget och Bullet.

2011-06-10 @ 17:29:52
Postat av: ch

åker på getaway. blir så jädrans grymt.

2011-06-10 @ 20:16:13
Postat av: Demonia

Kul med Festival!!! Getaway äe givet så kom gärna fram och hälsa om ni ser mig :-)

2011-06-10 @ 20:34:53
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: åsa

Nya nr av SRM var fantamej bra!



Festivaler för min del: Copenhell, Obscene Extreme och Wacken.

2011-06-10 @ 21:00:59
URL: http://septikemi.blogspot.com
Postat av: Jacke

Jag har redan avverkat Rockstad:Falun förra helgen. Sedan så är ju Getaway givet och naturligtvis Big4 helgen innan det. Sedan blir det som det ser ut nu festivalsommaravslutning på Skogsröjet i mitten på Augusti.

Postat av: Dan

Enbart Wacken för mig i år, hade gärna gått på Metaltown, jävligt mycket bra där i år men har inte råd.

2011-06-11 @ 13:11:38
Postat av: Per

Metaltown och Getaway Rock blir det för mig

2011-06-11 @ 13:23:25
Postat av: Robban

Här bli det Metaltown, Getaway , Partysan , sen är pengarna helt slut ;)

2011-06-11 @ 14:24:31
Postat av: Erik

Klart jag kommer fram och hälsar och tackar för en läsvärd blogg om jag är tillräckligt full!

Skriver detta i ett tillstånd då jag sjungit Paranoid och något skit med Poodles å singstar inför okänt folk! Ska tilläggas att jag senare sjöng Jailbreak med min älskling på någon karaoke bar här i Gävle....... Vilket jag normalt sett inte gör... HAHAHA

2011-06-12 @ 02:12:07
Postat av: Andréas

Redan avklarat Muskelrock, sen blir det bara Metaltown i festivalväg, konserter blir Iron Maiden x 2 + The big4.

2011-06-12 @ 10:17:11
URL: http://www.sarcophagic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0