Andreas "Vintersorg" Hedlund - Borknagar, Vintersorg, Coronian, Fission



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Mr V: Har faktiskt inte köpt på mig så mycket plattor under set senaste året….och har inte heller hängt med riktigt i vad som har hänt. Har varit ganska busy med Borknagar och Vintersorgplattorna.

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Mr V: Tror att jag var typ 10-11 år när jag gick och såg hårdrocksband som t ex Heavy Load(  när det gäller hårdare musik som metal så var jag nog ungefär 16 eller något sådant. Minns ju Sepultura etc på Fryshuset. Har varit på en hel del roliga konserter och genom de egna banden fått komma ut på många festivaler och sett bra band. Men här i Skellefteå är det ganska tunt med metalkonserter.

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Mr V: Sämsta minnet är bankernas höjningar av ränta…har ju köpt på mig ett fett hus och byggt studio men banken jobbar ganska hårt för att få mig ur balans hehehe. Borknagarplattan ”Universal” släpptes i Feb och vi har hållit på i perioder och jobbat med en ny Vintersorgplatta som kommer nu i Mars, det har väl varit det bästa.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Mr V: Svårt…har faktisk svårt att tänka mig det…har fullt upp med att reflektera över tillvaron i mitt vanliga köttsliga tillstånd.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Mr V: Måste vara

(Ja, jag undrar vad det nu kan vara?? //D)


*Vad käkar du när du är bakis?


Mr V: Blir nästan aldrig bakis nu förtiden…har ju skippat spriten och dricker bara öl..men junkfood är väl det som ändå lockar efter en helkväll ute i farten.

* Vad är/var din största dröm?


Mr V: Det är väl bara att fortsätta och skriva och spela in musik när det gäller det musikaliska planet. Min familj är ju också något som jag är djupt engagerad i och där är det väl att alla skall må bra och ha kul.

* Bästa konsert du sett under 2010?



* Vad har du för hobby förutom musiken?


Mr V: Ingen….att snickra på huset är ingen hobby…det är mest ett ganska tråkigt jobb men vissa saker behöver göras..så..

* Favoritresemål och varför?


Mr V: Måste se Pyramiderna någon gång, tror också att Grand Canyon skulle vara magiskt. Skulle gärna göra en resa typ i Inkarikets fotspår också..det finns väl många olika saker att beskåda och fundera kring.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.


Mr V:


Sådant här får en att nästan kasta guran….

Tänkte bara förtydliga att min länk för "hurven" bygger på att "hurven" för mig är något som får mig att må illa...

* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?

Mr V: Att jobba vidare med att skriva nytt material och utforska oss själva musikaliskt. Det blir garanterat en hel del inspelningar med Borknagar, Cronian, Fission, Vintersorg etc..så det blir fullt upp.

Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.myspace.com/vintersorganic
http://www.myspace.com/borknagar
http://www.myspace.com/officialcronian

ja, det här väl några det finns givetvis på facebook också.

Kommentarer
Postat av: Dan

Var til Grand Canyon förra året, är väldigt häftigt.

Och luften är sjukt härlig där, inte som den snuskiga och bilavgas luften i New York. ;)

2011-03-02 @ 16:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0