TÄVLING - Blod Eld Död!

Det är dax för ännu en TÄVLING och har du extrem tur kan du vinna en utav
de två exemplaren som lottas ut av den omtalade boken BLOD ELD DÖD!!!!!

Lite info för er som ännu inte hört talas om boken:

Den svenska metalscenen är en av världens mest omtalade och respekterade.
Blod Eld Död går backstage och berättar om händelser och personer som satt
sin prägel på genren under tre decennier. Här finns intervjuer med Entombed,
Dissection, Nifelheim och In Flames, och turnéreportage med black
metalscenens nuvarande härförare Watain.
Det är en historia om maskätna bandlogotyper, död och satanism, men också om
hängivenhet, sammanhållning och evig kärlek till musiken.

Ika Johannesson är journalist. Hon har arbetat på Sveriges Radio, DN, tidskrifterna
SEX och Filter. Hon är nu redaktör för Kobra på SVT.
Jon Jefferson Klingberg är gitarrist i Docenterna, journalist och författare.
Han debuterade år 2008 med romanen Jag tror vi behöver prata faktiskt.

Som ni ser är jag också intervjuad i boken, någon som redan läst och har åsikter?

Några kapitel ur boken!

Ännu har jag mest bläddrat runt i mitt egna exemplar, jag har endast hunnit
läsa det två första kapitlen. Det verkar oerhört lovande...
Så nu till er som vill vara med att tävla!!!!


Vem är det som pryder omslaget till Blod, Eld, Död-boken?

(Gärna för/efternamn och artistnamn)

Vad heter bandet som han sjunger i och deras senaste platta?


Maila ert svar + adress till: [email protected]

Era svar ska vara inne senast den 11/11 efter det dras en vinnare
så håll utkik här i bloggen!

Till er som inte vill delta i tävlingen eller ni som har oturen att inte vinna,
kan jag verkligen rekomendera att köpa boken själva. Den är relativ billig
men tanke på det intressanta innehållet, boken finns bla här:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9150113348

NP: Bathory - Twilight of the Gods



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Acke

Schysst tävling! Mail skickat.

2011-11-02 @ 15:46:08
Postat av: S.F

Helt ok bok. Kul att du lägger ut lite tävlingar ibland.

2011-11-02 @ 16:21:21
URL: http://666darknessanddeath.blogspot.com/
Postat av: Flinkis

Har nu läst ungefär halva boken. Har just börjat läsa kapitlet om Dissection. Det här kapitlet var kanske den mest intressantaste läsning för min del. Det känns att man vet för lite om Sveriges bästa band någonsin.

Men annars verkar det vara en otroligt bra bok som blir bara bättre och bättre med varje kapitel. Ett måste i bokhyllan!

2011-11-02 @ 17:26:46
Postat av: Grimgoth

Skit kul tävling och ett mycket bra pris!

2011-11-02 @ 17:52:03
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: MK

Jag tycker att det är tråkigt att du underminerar kvinnors roll inom black/death metal i flera av dina kommentarer.

2011-11-02 @ 21:29:53
Postat av: Anton

Varför läsa om svenska metall? Det har alltid varit sämre än den norska

2011-11-03 @ 01:02:15
Postat av: Erik

Håller på och läser boken och finner den klart intressant, mycket information som jag inte visste om och då har jag bara läst drygt 100 sidor...

2011-11-03 @ 19:01:40
Postat av: HC

could u write questions in english? I just didn't get it. Even with online translator :-)))))

2011-11-04 @ 11:18:45
Postat av: D

vart har du köpt alla kranium? är dom äkta? knappast människoskallen men..

2011-11-07 @ 23:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0