Bat Cave Temple i Indonesien!

Sitter och funderar på var vi ska åka på vårt nästa resemål och
tänker såklart tillbaka på Indonesien!
Jag har ännu inte hunnit visa
er allt från vår upplevelse.. Här kommer ett litet smakprov!

Bat Cave Temple på Bali i Indonesien, ett otroligt fascinerande ställe.

Mer om detta och andra tempel vi besökte, djurparker och annat ska jag visa
er vid ett senare tillfälle..

Hösten börjar närma sig och jag längtar redan efter värmen, har ni förslag
på resemål som borde besökas så lämna gärna en kommentar med ert tips!


Här kan man ju inte stanna hela vintern.. nya delar av världen skall definitivt utforskas.

NP: Manowar - Hail to England



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Steve

Halloj!!...Tack för en bra blogg för det första!

Tänkte höra om du har något tips bra bra radiokanaler med lite hårdare grejer än tuggumimetallspelande Bandit som vi får nöja oss med här i svedala?..

2011-09-04 @ 13:49:48
Postat av: Demonia

Steve: Kul att du gillar bloggen! Tyvärr har jag ingen aning då jag inte lyssnar på radio överhuvudtaget men leta lite på nätet så hittar du säkert något smart. Lycka till!

2011-09-05 @ 18:41:39
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Mayhemic

Fysatan så läskigt många fladdermöss. :D

2011-09-09 @ 01:05:19
Postat av: Björn Boman

Om ni ska tillbaka till Indonesien så kan jag verkligen tipsa om Rincah island där komodovaranerna finns. De finns även på tre andra öar i närheten men på Rincah är chansen störst att få se många varaner, och det är också billigt och enkelt att ta sig dit. I närheten finns en jävligt schysst ö som heter Kanawa island med sjukt bra dykning. Lite spartansk levnadsstandard men har man inget problem med det så är det klockrent - snorklingsmöjligheterna är sjukt bra, bättre än t.ex. det jag sett vid stora barriärrevet, vilket säger en del.



Ta inrikesflyg, antingen från Bali eller Jakarta, till Flores. (Finns säkert fler alternativ men dessa finns i alla fall helt säkert.) Finns även tre syra-/vulkansjöar i olika färger på Flores som ska vara sjukt mäktiga, dessa hann jag dock inte se.

2011-09-12 @ 18:29:48
Postat av: Björn Boman

Blev lite fel där. Dykning vet jag ingenting om när det gäller Kanawa Island men det går säkert att ordna. Däremot snorklingen är, som sagt, klockren.



Annars ska dykningen utanför Borneo - exakt var vet jag inte - var någonting i hästväg. Någon som har sett i princip hela Asien och Australien hävdade att det är det tveklöst bästa stället om man vill se magiska havsvärldar. Borneo överlag har ju också oerhört rikt djurliv, dock inga komodovaraner.

2011-09-12 @ 21:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0