Helg, helg, helg...

Förra helgen var jag och Alex på ett bröllop här i Stockholm, bildbevis finns nedan.
En mycket trevlig tillställning, lite hoj-åkande och filmer i soffan blev det för att ruska
ruset av sig efter bröllopet..
Vi såg några filmer men ingen jag faktiskt kan rekomendera till er där ute, det var
länge sedan vi såg en riktigt bra film nuTIPS på filmer önskas!!!
(Gärna lite nyare filmer).
 
Så här ungefär såg helgen som varit ut...
Vi var inbjudna på kräftskiva hemma hos familjen Sterner!
Gammal Norrlands Akvavit (en passande snaps för mig) Vitt vin, Västerbottenpaj
med skagenröra och toast blev förrätt, ingen dålig sådan kan jag meddela.
The Sterners!

En mycket trevlig kväll med otroligt god mat, kräftskiva passar verkligen mig då
jag älskar kräftor och äter det så fort jag får tillfälle :-)
Stort tack till familjen Sterner för en otroligt gemytlig kväll!
När vi ändå är inne på matsnack så kan jag rekomendera er att besöka denna
nya blogg: http://saraskastrull.blogg.se/
En lättsam blogg för er som gillar mat och vill ha trevliga och enkla tips!
 
I söndags besökte vi Heron city för mat och bio, det blev filmen The Bourne Legacy
Helt ok söndagsnöje när bakisdemonen tagit övertag om kroppen, nu hoppas
jag på ytterligare film-tips av er så att vi restrerande vecka kan bädda ner oss
i soffan med några riktigt bra filmer...
 
...Synd att det inte är helg året runt bara...
 
Glöm inte att följa mig på: http://www.facebook.com/Demonia.webblogg
eller Instagram: Maha_Kali
 
Katatonia - Dead End Kings

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Erik

Såg filmen Extremely Loud And Incredibly Close nyligen, helt klart en sevärd film enligt mig.

2012-09-03 @ 20:46:00
Postat av: A

Kill List rekommenderas.

2012-09-03 @ 21:00:40
Postat av: Toni

The Raid - Redemption. Inte 100% på att det är engelska titeln, men jävligt rå o otroligt häftiga martial arts scener. (Dock en eller 2 som kanske går till lite av en överdrift :P)

http://www.imdb.com/title/tt1899353/ Där kan du kolla in trailern!

2012-09-03 @ 22:53:41
Postat av: Grimolle

The Martyrs. Väldigt elak fransk film.

2012-09-04 @ 10:03:12
Postat av: Spinningblack

Gott med kräftor!
Jag får väl tipsa om Blood tracks. Rysare med Easy Action som gästspelare. Har förbokat den och tror den kommer i mitten av sep.

2012-09-04 @ 17:04:15
URL: http://Spinningblack.blogspot.com
Postat av: Johan

The Awakening. Klassisk spökfilm men med bra skådisar och bra stämmning. klart sevärd!

http://www.imdb.com/title/tt1687901/

2012-09-05 @ 10:01:52
Postat av: Christofer

Red Seal Ale till maten. Det är smaskens det.

Varför inte ta och återse en modern klassiker? The Big Lebowski, passar i alla lägen.

2012-09-05 @ 20:02:32
URL: http://ffavs.wordpress.com
Postat av: Demonia

Många film-tips där, man tackar!!!!
Här ska kollas filmer :-)

2012-09-06 @ 09:24:41
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: anonym

The Aggresion Scale
Hick
Sick boy
Dark Shadows
Cabin in the woods
One In the Chamber
Kill the Irish

2012-09-06 @ 17:07:39
Postat av: Drep

Mys!
Får man fråga vad det är för tröja Joakim Sterner har på sig? Det ser ut som Necrophobics logo, men står något annat. Vad?

2012-09-06 @ 20:48:45
Postat av: Anonym

Rogue River ganska b men funkar bra en bakfull söndag! Cleanskin e oxå ok, funkar lördag sen på vardagen så se Spki Film(serbian film) som e lite snurrig. Annars e ju Iron Sky grym! men den hade du väl sett på bio om jag inte minns fel. Men se Safe House den e bra på riktigt! Likaså John carter. Tänkte själv se Man on a Ledge ikväll. Bra?

2012-09-08 @ 10:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0