Jalometalli "Patch" special!

Eftersom det var otroligt många med västar/jackor med olika patchar på
Jalometalli Festivalen så jag tänkte att jag skulle fota så många som möjligt.
jävligt kul att se allas olika smak på band, många bilder blev det och ändå var
det många som inte blev fotade...
Här får ni ett axplock/gott & blandad patch-mania i Finland...

















Mycket patchar blir det, tur att jag inte var i Tyskland när jag fick denna idé!
Då hade man väl knappast haft tid för något annat än att fota, där går ju
varenda jävel omkring med patch-väst/jacka...

Om man måste välja en, vilken skulle ni välja då?

Måste jag välja faller nog den översta mig mig bäst i smaken? hmm..
Mercyful Fate, Nifelheim, Aria, King Diamond, Watain, Pokolgep
(Även fast jag skulle vilja byta ut vissa patchar...)
Eller varför inte bara en enkel med endast Venom eller Mercyful Fate?

Stort tack till Mats "Möken" Björklund som hjälpte till med fotandet!

NP: Sarcófago - INRI


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Flinkis

Jag skulle nog välja den med Bathory, Toxic Holocaust, Mayhem, Iron Maiden, Destruction. Där är det utan tvekan Bathory patchen som gör att den blir min val. Samtidigt är den här patch västen en sån som ännu inte är fullt med patchar. Så man har fortfarande chansen att göra den till sitt eget väst.

2012-01-21 @ 17:58:24
Postat av: Knut

Witchfinder General!!!!!

2012-01-22 @ 16:50:45
Postat av: sikas

Jag tycker det är så jävla fult när det är mer patchar än väst. Det påminner lite om lekrummet på ett dagis.

2012-01-23 @ 04:49:09
URL: http://pussyfoots.blogspot.com
Postat av: HC

АРИЯ!

2012-01-23 @ 12:11:47
URL: http://evglom.gallery.ru
Postat av: Johan

Någon borde göra en fotobok om patchvästar. Hint Hint. ;-)

2012-01-23 @ 15:41:17
URL: http://www.unt.se/hardrock
Postat av: Christine

Haha! Fan vad kul!

2012-01-24 @ 05:54:48
URL: http://precissomcaca.blogspot.com
Postat av: DK

Kul ide att fota Patchvästar!

Men många verkar dels ha lite övermättade västar/allt för stora västar. Så jag lägger rösten på han i kavaj, den var iaf lite kroppsformad^^.

Hur gör du för att sy på tygmärken på skinnjacka? har du några tips?

2012-01-24 @ 08:51:43
Postat av: Demonia

Flinkis: Bra val där!



Johan: Hehehe.. Kul idé, men skulle folk köpa en sån bok?



DK: Tack! Håller med att de flesta är allt för stora och har alldeles för många patchar.

Jag lämnar in min jacka hos skräddare så får dom sy fast dom åt mig, då jag är helt kass på att sy :P Enkelt!

2012-01-24 @ 10:21:13
URL: http://http://demonia.webblogg.se/
Postat av: DK

Okok, en annan har är ju true och käkar kanelbullar med mormor som får ha sykurs:-D.

Men att sy i skinn är lite hardcore, så det får bli skräddare då. Hur upplever du att patcharna klarar sig när dom ligger emot skinn? tänkte på väta och hur saker och ting gillar att mögla.

Jag såg faktiskt en tjej på vagnen som hade en väst som såg ut att bestå av mer patchar än väst, men som gjort de snyggt. Alltihop var så använt och blekt att det liksom växt ihop. Som om västen vandrat genom sandstormar på daglig basis, riktigt snyggt.



2012-01-24 @ 11:47:59
Postat av: Johan

Jag skulle absolut köpa den! Men jag är dum i huvudet.



Dessutom skulle jag förmodligen få ett recex. Men jag skulle köpa den ändå.



2012-01-24 @ 22:48:09
URL: http://www.unt.se/hardrock
Postat av: Roten

En bok om västar skulle enligt mitt tycke bara kännas jäkligt nördigt och löjeväckande. Som en handbok för hur man ska lyckas göra den "coolaste" västen. Låt folk använda sin egna fantasi ist för att göra business och mode på allt vad en del andra fortfarande ser som heligt. Hårdrock i allmänhet har ju horats ut alldeles för mkt under de senaste åren. Genom meningslösa dokumentärer i både bok och filmform. Bara för att hårdrock skildras betyder inte att det är positivt. Gå på en Iron Maiden spelning t.ex. Det har ju blivit i stort sätt lika folkligt som "Allsång på Skansen". Folk går på Maiden för att man ska ha sett dem och det är en kul grej och inte för att de gillar musiken. Vad är det positiva med det?

2012-01-24 @ 23:59:34
Postat av: DK

Orka vara så pretto! Att Maiden är ett folkligt band är väll knappast någon nyhet?

Man skulle ju kunna göra en bok full med bilder på västar bara för att det är kul...

Eller måste allting ha en djup filosofisk eftertanke?

2012-01-25 @ 18:32:46
Postat av: Johan

Mycket av hårdrocken är ju nördigt, huruvida det också är löjeväckande är dock högst subjektivt. Sedan var väl aldrig min tanke att en sådan bok skulle bli någon slags handbok för att göra den "coolaste" västen, då har du helt missförstått syftet och hade antagligen heller ingen glädje av bilderna ovan. En patchväst bygger ju i högsta grad på individuell och personlig smak. Det kan ju fortfarande vara roligt att se vad andra gillar även om jag aldrig skulle sy på en patch med ett band som jag inte gillar bara för att andra gör det.



På samma sätt som folk tycker om att se på andras bilar på bilmässor så tycker jag att det kan vara roligt att gå runt och titta på andras patchvästar.



Och ingen som har upplevt båda delarna kan väl ärligt säga att det var roligare när Maiden spelade på Cirkus?

2012-01-25 @ 22:08:40
URL: http://www.unt.se/hardrock

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0