Jalometalli, Del 1

Den 12:e augusti 2011 gick den finska festivalen Jalometalli av stapeln,
en tvådagars festival belägen i norra österbotten.
Oulo eller på Svenska Uleåborg är den största staden i norra Finland med
ca 140 000 invånare. Denna helg såg jag dock inte så mycket av staden,
hotellet och festivalen var det som utforskades, detta var första besöket på
Jalometalli och för mig en otroligt trevlig upplevelse.
Här ska ni få se lite av vad som hände denna helg...

Uppsalas thrash konungar F.K.U startade vår första festivaldag och gick ut stenhårt!



(Video ärligt stulen från Gugerart)



(Video ärligt stulen från Gugerart)

F.K.U gör en aldrig besviken, vilket fantastiskt band!!!!
Denna spelning på Jalometalli var den längsta de hittils gjort om jag inte minns
helt fel så här några månader efter hehe.. Den bästa spelningen jag sett med bandet.
Mycket bra låtval, kul att få höra så mycket blandat och grymt bra mellansnack.
Ett riktigt imponerande gig!

För mer info: http://www.myspace.com/moshoholics

Grymt bra väder, utomhusfestival, Finland Suomi Perkele.. ja vad mer kan man begära?

Hahaha.. Vi hade grymt kul så jag bjuder på den :P Rosa lonkero är gött!


Svenska Tyranex spelade: http://www.tyranex.net/

Kuno och Juha...

Alex, Teddy (F.K.U) Möken och Juha

Möken och Gustav

Napalm Death brände av ett gäng låtar och Finnarna verkade gilla det dom såg...

(Video ärligt stulen från Gugerart)

Napalm Death har aldrig riktigt varit min kopp men det kanske finns någon annan
som uppskattar detta :P

För mer info: http://www.napalmdeath.org/

Festen fortsatte vidare.. Teeddy, Jag, Alex och Peter (F.K.U)

Möken och Lawrence (F.K.U)

Hahaha.. Grym bild! Kalle, Teddy, Jag, Alex och Peter
Teddy, Jag, Alex och Patrik (F.K.U).. Vilken underbart störd dag/kväll vi hade...


Kollade in några låtar meed Evildead, glömde dock att fota...
För mer info: http://www.myspace.com/evildeadofficial


Sepultura var sist ut på stora utomhus-scenen!







Man var bra sliten när Sepultura spelade som ni kanske kan se på filmerna,
Sepultura lyssnades på mycket under tidigt 90-tal, första gången jag såg dessa
herrar var på Chaos Worldwide Tour precis när de släppt Chaos AD plattan,
grymt gig måste jag säga även om jag inte riktigt gillar Chaos AD plattan.
De tidigare skivorna faller mig mer i smaken och några låtar från de plattorna
fick vi höra live på Jalometalli...

För mer info: http://www.sepultura.com/

Amerikanerna i Exhumed var sist ut denna afton!







För mer info: http://www.myspace.com/exhumed

En jävligt grym kväll kom till sitt slut, Jalometalli är en festival som faller
mig precis i smaken...



Bastu på hotellrummet är ju faan helt perfekt, jag och Alex bastade långt in
på morgontimmarna efter en otroligt lyckad festivaldag!

För mer info: http://www.jalometalli.net/

NP: Black Sabbath - Heaven and Hell



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha Barney verkar kört hela spelningen med öppen gylf

2012-01-04 @ 19:43:20
Postat av: Kaj

Ingen kan ge sig in i kamp med Teddy när det gäller att se efterbliven ut på bild i alla fall.

2012-01-05 @ 10:44:50
Postat av: sara från sundsvall

Offfhh! Grymt bra inlägg! Skitbra bilder, skitbra klipp. Fantastiskt! Bra jobbat

2012-01-05 @ 21:38:28
Postat av: m.

varför har de där pöjkarna likadana grön/rödrandiga tröjjor på sig???

2012-01-08 @ 18:39:01
Postat av: Janne

varför har de där pöjkarna likadana grön/rödrandiga tröjjor på sig???



Dom gillar verkligen Freddy Krüger!

2012-01-26 @ 09:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0