Köttbullar med fetaost...

Idag blir det köttbullar med fetaost till middag, här nedan ser ni receptet!

  • 400 g blandfärs
  • 5 msk ströbröd
  • En liten finhackad (min var inte så finhackad hehe..) gul lök
  • En liten rödlök
  • 1,5 dl mjölk
  • 1 ägg
  • 1 tsk salt och något krm vitpeppar
  • 2 vitlöksklyftor, pressade
  • 1 tsk oregano
  • 100 gram tärnad eller smulad fetaost

Sätt ugnen på 175 grader. Om du vill ha rostade grönsaker och potatis sätter
du in dem 50 minuter innan köttbullarna.

Blanda mjölk och ströbröd, hacka sedan löken och blanda ihop alla ingredienser
till köttbullesmeten i en skål. Blanda inte för mycket då blir färsen trådig.
Forma köttbullarna (Jag gjorde stora) och bryn lite i taget i en stekpanna.
Lägg över efterhand i en ugnsform. När du brynt alla köttbullar låter du dem
gå i ugnen i ca 20 minuter.


Jag gjorde dubbelsats på köttbullarna så att det blir lite kvar till lunchlådor...
Köttbullarna serverade jag med klyftpotatis och holiday dippsås.
Dippsås är gott och enkelt och passar till det mesta, tyvärr glömde jag såklart
att fota när allt var klart, men otroligt gott blev det... Prova du också!

NP: Morbus Chron - Sleepers in the Rift



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Alexandra

En fröjd för smaklökarna :O !

Du är min favoritbloggerska(din blogg är visserligen den enda jag läser) och nu min guru i köket. Provar alltid dina recept :)

2012-01-20 @ 17:44:28
Postat av: m.

jag uppskattar också dina matreportage!

kul med folk som inte bara käkar spagetti...utan har lite smak.

2012-01-21 @ 17:19:52
Postat av: Denice

Ikväll ska detta recept testas!!

Tack för tips! Verkar skitgott och ungarna gillar fetaost, så detta går nog hem ;-)

2012-01-24 @ 12:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0