Seriestart: Hårdrockens historia

En ny serie om Hårdrockens historia börjar imorgon:


I serien möter vi artister som Alice Cooper, Slash, Lemmy, Metallica, Iron Maiden,

Black Sabbath, Deep Purple, Van Halen, Mötley Crüe, Korn, Rage Against the Machine

och många fler.

Serien tar avstamp i Memphis i Tennessee, innan metal blev metal.

Via the Kinks, och gitarristerna som faktiskt uppfann distade ackord, rör vi oss

framåt mot Hendrix och Cream.



Klockan 22.40 imorgon (Tisdag) visas Del 1 av 11 i Svt2


Tack för tipset Denice :-)

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Andréas

Jag förmodar att detta är Sam Dunns dokumentär Metal Evolution. Han har ju gjort en del bra grejer tidigare.

2012-01-03 @ 11:00:39
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Flinkis

Tack för tipset:) Hade nog annars missat detta.

2012-01-03 @ 12:31:15
Postat av: Dan

Lite off topic men jag har en biljett till The full of hate tour (Behemoth, Cannibal Corpse och Misery Index)i stockholm och vete fan om jag har råd att ta mig dit ner då. Om du Demonia eller nån du känner ska gå på den och inte köpt en biljett ännu säljer jag gärna min för 250kr.

Skrev min email i e-post fältet på denna kommentar ifall nån är intresserad.

2012-01-03 @ 14:05:49
Postat av: Johnny

Tillräckligt bra för att jag ska se mer i alla fall:)

Postat av: Anonym

Kul att se, men faaan, jag glömde bort tisdagens. Nu får du påminna mig om nästa program. Ha de fint. Kram

2012-01-13 @ 12:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0