Thale!

Norge har gett ut endel bra filmer och senast ut var Trolljägaren som jag
tyckte var en riktigt bra, en film som jag verkligen kan rekomendera!

I Februari har ännu en Norsk skräckfilm premiär, nedan ser ni en kort trailer på Thale!

Filmen bygger på Huldra som är ett väsen enligt Norsk foltro:

"Huldran är skogsvarelse, ett naturväsen i folktron som är svår att skilja från en
vanlig flicka. Rådjursögon, hårig rumpa och svans brukar hon ha.
Vissa säger att hon liksom skogsrå har hål i ryggen.
Huldran är väldigt vacker och går gärna till sängs med den man hon möter.
När man en gång haft sex med en huldra så är man i hennes våld och måste lyda
hennes kall. Det var förbjudet i början av 1700-talet att ha sex med huldror.
Huldran rår över alla skogens djur och gör man som hon vill så får man god jaktlycka.
Om du stöter på en huldra i skogen bör du tacka nej till hennes inviter, om du inte vill
ha god jaktlycka det vill säga (fast då är du i hennes makt och hon kan ropa på dig
när hon vill och göra vad hon vill med dig)."

Denna film ser jag verkligen fram emot!

NP:
Gehenna - Seen Through the Veils of Darkness (The Second Spell)



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Mats" Möken"

Thale längtar jag som fan tills den kommer. Norsk film är guld!



Härligt med filmtips i bloggen Demonia =)

2012-01-27 @ 14:21:17
URL: http://www.houseofmetal.se
Postat av: Azgore

Verkar riktigt bra! Norsk film har ju vad man läst m.m blivit riktigt bra! Tänkte se trolljägaren ikväll och imorgon Kongen Av Bastoy, sett den? Verkar bra. Som Ondskan!? Stellan Skarsgård är med iallafall. Senaste norska filmen jag såg var en zombie film om några ungdomar i fjället. Gamla tyska nazist soldater som blivit zombies o jaga ungdomar. Riktigt bra B-film! Var så dålig så den blev rolig och bra! Skål! Dax för ännu en god Swedish Elk Brew och lyssna på Unanimated!

2012-01-28 @ 16:56:11
Postat av: necrovore

får reservera att köpa den på dvd :)

ska se lite Lucio fulci senare,så kanske

man kurerar förkylningen.är nästan lika

död som zombiesarna i "zombie2".

2012-01-29 @ 15:43:56
Postat av: Demonia

Mats: Ser fram emot den som faan!



Azgore: Tack för tipset där, ska kolla upp den! Du har det allt för gött med god öl och Unanimated :P



Necrovore: Det tycker jag... Krya på dig!

2012-01-31 @ 13:33:53
URL: http://http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Uldun

"Huldran rår över alla skogens djur och gör man som hon vill så får man god jaktlycka. "



Kan ju förklara min jaktlycka jag hade denna vintern :P

2012-02-02 @ 00:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0