King Diamond på Sweden Rock och sen...

Fy faan vad jag är avundsjuk på alla jävlar som var nere på Sweden
Rock och kollade in KING DIAMOND!!!!!

De senaste veckorna har jag i princip konstant lyssnat på King Diamond och
Mercyful Fate, nu har det äntligen kommit ut några videos från liveframträdandet
nere i Sölvesborg från i lördags.


Jag skrev tidigare i år här i bloggen att det ända jag VERKLIGEN vill se i
sommar är just King Diamond. Senaste jag såg King Diamond var tillsammans
med Mercyful Fate här i Stockholm 1995(?) och det var bland det bästa
jag någonsinn bevittnat faktiskt.

NU ÄR DET SNART DAX IGEN, om några dagar åker nämligen jag och Alex
till Paris och hänger runt några dagar
(Dricka vin & käka baugette?) för att
sedan ta oss vidare till HELLFEST där King Diamond spelar under fredagen
.
Det kommer bli fantastiskt att äntligen får se kungen på scenen igen plus en
jävla massa andra bra band, det är verkligen en riktigt grym lineup på Hellfest.

VI TAR GÄRNA EMOT TIPS OM VAD MAN MÅSTE SE OCH GÖRA I PARIS!!!

Så skriv gärna en kommentar och tipsa oss, katakomberna är vår prio ett :P
Något mer som vi verkligen inte får missa?

NP: King Diamond - Fatal Portrait


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Andréas

Men satan vad avis jag blir, hade också velat se honom men kände mig inte sugen på SRF. Vad folk sagt var det i alla fall grymt bra show och kanonbra röst. Jag hoppades länge att han skulle komma till Getaway innan SRF knep honom.. Får hoppas han kör europaturné 2013.

2012-06-11 @ 22:04:47
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Alex Bergdahl

Du missade verkligen något speciellt. Det var en magisk stund.



Det var 1997 du såg King om det var i Stockholm, på Electric Garden. Jag såg samma turné i Köpenhamn.

2012-06-12 @ 09:33:57
URL: http://metallbibliotekarien.blogspot.se/
Postat av: Flinkis

Jag är på semester i mellersta Finland. Lite synd att jag lämnade datoren hemma nu när du har bloggat kanske bättre än någonsin. Nå iPhonen får duga.

Paris! Pratade med brorsan som har varit i Paris. Första tipset var Pigalle. Sen eifel tornet och naturligtvis katakomberna. Hoppas det blir en grym resa;)

2012-06-12 @ 10:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0