Marduk - Serpent Sermon!

Marduk släpper nyheter angående deras 12:e studio album - Serpent Sermon!

Här nedan kan ni se omslaget till Serpent Sermon som kommer att släppas här
i Sverige den 28:e Maj via Blooddawn Productions/Century Media Records.

Låtlistan ser ut som följer:

1. Serpent Sermon
2. Messianic Pestilence
3. Souls For Belial
4. Into Second Death
5. Temple Of Decay
6. Damnation's Gold
7. Hail Mary ( Piss-soaked Genuflexion)
8. M.A.M.M.O.N.
9. Gospel Of The Worm
10. World Of Blades

Jag var tidigare på lyssning av Serpent Sermon och jag kan lova er att
ni verkligen inte kommer bli besvikna!

Nya plattan är sjukt bra, varierande, stenhård och nyskapande.
Mer än så vill jag inte säga utan ni får själva bilda er egna uppfattning!
Jag har redan några favoritlåtar och jag ser otroligt mycket fram emot plattan
då detta redan är en av 2012 års bästa släpp!

En bild på Morgan "Mogge" Håkansson tagen på Marduk-lyssningen.
Riktigt grymma tatueringar har han skaffat, två saker som står honom närmast
hjärtat: Marduk och Östergötland!

För mer info: http://www.marduk.nu/

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: David

Har stora förväntningar, i och med att du säger att den är varierande, stenhård och nyskapande. Jag blev lite besviken på Wormwood när den kom ut. Tycker dock att den har några riktigt bra låtar!

2012-03-20 @ 00:08:58
Postat av: Kenta

Grymma gaddar Mogge skaffat. Ser fram emot plattan!

2012-03-20 @ 12:45:03
Postat av: Anonym

Lite rädd för ordetnyskapande men men, det är ju Marduk, de levererar ju alltid!!!!!!!!!

2012-03-20 @ 13:19:04
Postat av: Martin

Marduk är ett av få band som utvecklat sitt koncept och brutit ny mark med alla släppen hittills. Anledning till det tror jag är att Morgan och grabbarna verkligen brinner för bandet, de har verkligen inte tappat gnistan. Mina favoriter är för övrigt Panzer och Plague Angel.

2012-03-20 @ 14:45:53
Postat av: Flinkis

Ett album som jag ser jävligt mycket fram emot. Marduk är verkligen ett band som alltid levererar! Både live och på skiva.

2012-03-20 @ 19:39:25
Postat av: Numenius

Hela framtoningen kring nya skivan känns väldigt "Funeral Mist" - skulle lika gärna kunna stå Funeral Mist istället för Marduk känns det som. Inte för att jag hört musiken förstås, men "Wormwood" hade ju en del sådana influenser. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det, då jag gillar både Marduk och Funeral Mist - ser mycket fram emot nya skivan förstås!



Ett fantastiskt skivår för black metal - Marduk, Naglfar, Ofermod, eventuellt Mayhem, troligtvis inte men kanske Dark Funeral samt andra som jag glömt bort i skrivande stund. Watain släpper ju också "Opus Diaboli" som jag ser mycket fram emot!!



Fy fan, bara en vecka kvar ungefär tills man äntligen får höra "Téras".. Fem års väntan, it better be worth it hehe. Det är det utan tvekan.

2012-03-21 @ 14:10:18
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Faceplant Metalfest

Skivan är grymt bra och är utan tvekan en av mina favoritplattor 2012 och som inte det var nog så har jag bokat Marduk till min lilla tvådagarsfestival i sommar, titta förbi om ni är i närheten! :)



/Jacob, Festivalgeneral Faceplant Metalfest.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0