Naglfar - Umeå

Ett gig med NAGLFAR missar jag sällan och eftersom Alexander börjat
spela med mina gamla vänner och de skulle köra första giget med den nya
"live-sättningen" så bestämde jag mig för att självklart vara på plats för
att bevittna detta exklusiva gig på hemmaplan i Umeå!
Vi landade i Umeå redan dagen innan och åkte direkt till Scharinska från flygplatsen
för ett första rep inför giget som skulle äga rum dagen efter...
Setlisten för giget på Scarinska i Umeå!
Repa/Soundcheck igen..
Samma dag som giget, dock utan Adde som hade annat på tankarna denna dag ;-)
Jag hade äran att agera DJ denna fantastika afton, en mycket trevlig tillställning och
med den mest fantastiska musiken kan ju inget gå fel :P
Scharinska var knökfullt, länge har folk väntat på att äntligen få återse Naglfar i Umeå...
Kameran låg mest i väskan och ölen hölls flitigt i handen, några "mingel" bilder han
jag dock med... Jag, Moritz (Disorge) och Anders (Disorge)
Johan (VK), Petra (House of Metal) och Gustav (Guger Art)
Matte ( Ex Naglfar) och Marcus (Naglfar, Bewitched etc.)
Jag och Axel...
Två peppade killar innan Naglfar spelningen...
Naglfar släppte nyligen nya plattan "Téras" och inte spelat live på ca 4-5 år så detta
var mycket efterlängtar både för mig och självklar för publiken i Umeå.
Scharinska var fullpackat denna afton och stämningen var verkligen på topp!
 
 
 
Ett helt klart fantastiskt gig med en klockren setlist, jag avslutar med dessa
rader som stod i tidningen dagen efter!
 
"Trots att bandet spelat i nästan en timme känns det väldigt abrupt när ljuset
tänds och sansen återvänder. När dödsmagi av denna magnitud släpps lös
försvinner tid och rum. Kvar finns endast perfektion."
 
Läs mer vad Johan Paulin skrev om giget i VK HÄR!
 
För mer info om Naglfar: http://www.naglfar.net/
 
NP: Naglfar - Diabolical
 
~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Djävulene

Fy faaaaaaaaaaaan vilket sjukt, sjukt bra band.

2012-10-07 @ 17:16:49
Postat av: Erich

Tack för detta underbar inslag Demonia! Jag fattar inte att jag höll på att drunkna i lera på Wacken istället för att uppleva detta fantastiska gig. Nåväl, vid nästa House of Metal ska jag fan vara längst fram och röja som aldrig förr.

2012-10-07 @ 19:42:46
Postat av: Danne

Äsch, vad jag saknar det där stället. Det verkar ha varit en grym tillställning.

2012-10-07 @ 20:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0