Fira fira fiiiira!

Bloggen har ju fyllt hela två år, tiden går verkligen fort!
Jag och Alex firade såklart massor här hemma :-)
Jag fick bestämma mat och Alex lagade, det är ju aldrig helt fel att
bli uppassad med lite god mat, tanken om lövbiffs rullader fanns
såklart där (Kolla in receptet för en riktig favorit)
Denna gång tänkte vi testa en ny variant som en "J" tipsat mig om
här på bloggen plus lite egna idéer, så här såg det ut!

Smöra lövbiffarna med ett tunt lager dijonsenap, hur mycket man
tar beror på hur stark smak man vill ha.

Lägg på en skiva ädelost, har ni en favorit så tar ni den vi valde
Kvibille gräddädel, den passade perfekt!

Bästa kocken Alex rullar ihop lövbiffen och fäster med tandpetare...

Färdiga rullader att stekas Mmm..

Stek rödlök i önskad mängd.

Stek rulladerna på hög värme i någon minut på varje sida tills dom får färg.

Häll över grädde eller matlagningsgrädde (vi valde matlagningsgrädde,
lite smalare alternativ) lägg i rödlöken och rör om, krydda med salt och
peppar och smaka av.
Lite extra senap och ädelost hade vi i, det är såklart en smaksak!

FÄRDIGT!!!!!
Vi körde med potatisgratäng till rulladerna, självklart passar det
med annat, man tar såklart sin egen favorit!

Heeeeelt GALET gott kan jag meddela att det blev,
så se
till att testa själva där hemma, säg gärna vad ni tyckte sen :-)


Fick ett litet paket av Alex mitt i middagen, gissa om jag blev
glad bara av att se att det kom ifrån Thomas Sabo!

En liten snöflinga som den sanna Norrlänning man är :-)
Sååååå otroligt fin, den passar mig perfekt! Tack Älskling!

Några glas Rosé och mys i soffan med min snygging så var dagen fulländad.

NP: Manowar - Hail to England



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Mayhemic

Man måste bara älska fyllda lövsbiffsrullader. Har fixat ihop ditt recept en sisådär 3-4 gånger, så många tack... alltid en solklar vinnare i köket och en stämningshöjare i vardagen. :)

2010-11-29 @ 20:22:25
Postat av: Demonia

JAPP!!!! Aha.. Coolt att du gillade det, nu får du testa det här nya.. Jag kan inte riktigt bestämma mig om vilket som är godast ;-)

2010-11-29 @ 20:27:37
Postat av: Annely

Grattis till bloggen, då! ;D Maten såg helt sjukt god ut, nu blev jag hungrig! Och galet snyggt smycke! Thomas Sabo är en liten favorit hos mig med, även fast jag sällan har pengarna som krävs för att införskaffa hans underbarheter!

2010-11-29 @ 21:28:58
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Postat av: J

Vilken ära! Kul att du gillade det, själv brukar jag inte ha i grädde + att jag använder rödlöken som fyllning men din variant ska självklart testas här hemma också...rosé ja, det är inte dumt...

2010-11-29 @ 21:37:25
Postat av: OZZY

Blir att laga nån helg framöver.. Men Manowar? Inte riktigt din stil :)

2010-11-29 @ 21:40:05
Postat av: Denice

Men ååååh vd gott det ser ut !Nästa gång önskar jag detta när vi kommer på middagsbesök, hehehe.. Men måste prova här hemma! :)



Jättefint halsband oxå <3



Kram!!

2010-11-29 @ 21:46:44
Postat av: Anki

Såg super gott ut:)

De måste vi testa...

Snyggt halsband snälla Alex köpt!

Kram

2010-11-29 @ 22:26:02
Postat av: D

grattis!



ett liten grej jag tänkt på, går det att minska antalet inlägg på förstasidan när man kommer in? jag som läser bloggen dagligen kan tycka det är lite drygt ibland när det tar tid o läsa in allt så man kan scrolla o ha sig.



är väl mest vid mobilsurf (ja, jag är en nerd!) som det vore fint med lite mindre.



vill man läsa äldre bloggposter är det ju simpelt att klicka sig dit.

2010-11-29 @ 22:33:19
Postat av: Danne

Öh, trots att jag är vego-Mulle måste jag säga att det där såg jäkligt gott ut :P

2010-11-29 @ 22:34:47
Postat av: Carl/Uppsala

Grattis till rikets bästa blogg!

Du var saknad i Umeå i helgen, Forlorn Fest var gjutjärns tungt fast det var dåligt uppslutning.

2010-11-29 @ 23:15:03
Postat av: Jag

Rosévin smakar ju skit...

2010-11-30 @ 11:07:29
Postat av: Nils

grymmaste bloggen fyller 2 år :D grattis!

2010-11-30 @ 11:11:46
Postat av: Demonia

J: Tack för tipset! KLart att du måste prova min variant åxå :-)



Ozzy: Gamla Manowar är ju bra!



Denice: Kan fixa till er på fredag om ni vill/hinner?



D: Jag förstår ditt problem, det är tyvärr inget jag kan ändra på..



Carl: Inga bra band på Forlorn enligt min smak, hoppas på bättre nästa gång om det nu blir ngn nästa gång :P

2010-11-30 @ 14:27:48
Postat av: SWEX

Ha ha, kul att man inte är ensam gräsätare här! Håller med Danne om att det såg jävligt gott ut, så nu är det bara till att klura ut en vegetarisk variant. Kanske smördegsrullar med Dijon, Kvibille gräddädel och vegetarisk bacon.

Hail the Hordes!

2010-12-01 @ 00:43:53
Postat av: S

Wow!!! looks yummi :D

I'll try to do it yay!



:D

2010-12-02 @ 06:23:55
URL: http://saraekberg.blogspot.com/
Postat av: Martin

Började vattnas i munnen när jag fick se rulladerna, blir till göra sådana själv till helgen!

2010-12-03 @ 00:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0