Hole in the Sky, Del 4

Jag börjar med att tacka enormt mycket för den ofantliga mängden
kommentarer jag fick på senaste Hole in the Sky inlägget, det tog mig
endast
tre hela dagar att färdigställa.
Hoppas att någon fler än de "två" som orkat kommentera uppskattade det!


Här kommer nu den tredje och sista delen från världens bästa festival - Hole in the Sky
som tyvärr inte längre finns, detta var sista dagen på den sista Hole in the Sky
festivalen någonsin. Sorgligt men så är det tyvärr. Här kan ni nu se hur det gick till!

För er som missat så hittar ni: Del 1 hittar ni HÄR! och Del 2 HÄR! och Del 3 HÄR!

Detta var utsikten när vi vaknade, härliga Bergen! Jag gillar verkligen den staden.
En riktigt tidig morgon blev det och inte speciellt många timmars sömn hanns med
innan det var dax att bege sig in till Garage för att bevittna VOMITOR!!!






Vomitorgiget var helt jävla brutalt bra!!! Senast jag såg Vomitor live var i
London för över två år sedan (Galet bra även då!), denna gång var det dock lite
speciellt då endast sångaren aka: Death Dealer denna spelning var enda "riktiga"
medlemmen. Med eminent hjälp av Erik och Set från Watain gjorde de detta till en
otroligt minnesvärd spelning!

För mer info: http://www.facebook.com/pages/Vomitor/170920829616359

Efter Vomitorgiget hade vår kompis Frode ordnat med en riktig partyresa,
här är vi på väg ner mot vattnet...

En båttur runt Bergens fjordar var vad som väntade oss. Fantastiskt trevligt och
jävlar vilka fina vyer, helt otroligt! Detta måste vara bästa förfesten någonsin!!!

Vi här bak i båten: Jenny, Pelle, Alex, Jag, Alan, Stabel och Frode.






Ja, vad säger man? Jag längtar helt klart tillbaka till Bergen när jag ser dessa bilder.
En helt otrolig stad, detta klår nog det mesta. Jag menar 4 dagar Hole in the Sky
med riktigt bra bokningar, otroligt bra uppstyrt, fantastiska vänner,
festafester/efterfester. Samt åka bååååt som förfest och bli skjutsad direkt till
festivalen!?! Sjukt bra!
Jag hoppade av och killarna fortsatte några timmar till med festandet ute på havet!

ENSLAVED!!!




För mer info: http://www.myspace.com/enslaved
Ett av Bergens toppband, det syns att dom är rutinerade och kan sin sak!
Otroligt bra spelning!

Jag, Linda och Dan? (Hette han så?)

Metaljon och Tyrant

Festen är i full gång...


Sebastian, Alex och Johan

MAYHEM!!!








För mer info: http://www.thetruemayhem.com/

IMMORTAL var sist ut och rev av ett riktigt episkt gig!





För mer info: http://www.immortalofficial.com/

Efterfesten uppe på vip:en visste inga gränser eftersom det var sista
festen på sista kvällen någonsin på Hole in the Sky...



En helt fantastiskt avslut på den absolut bästa festivalen i världen!
Jag finner verkligen inte ord på vad Hole in the Sky har gjort för mig och
många andra, här har man skaffat sig vänner för livet och några av mina
bästa minnen kommer härifrån Bergen och Hole in the Sky!

Festen fortsatte vidare längs Bergens gator och tillslut efterfestades det
med många riktigt sköna vänner,
bilder säger ni?
Jag bjuder på en sista bild (den mest städade bild jag hittade) med två av de
skönaste killarna från Bergen nämligen Grutle och Frode, vi ses snart igen!

Ett STORT tack till festivalen och dess ledning för dessa fantastiska år, med
helt suveräna band, underbar stämmning och en otroligt uppstyrd festival!

En stor eloge för allt ni gjort, ni slutar verkligen med flaggan i topp!

Stort tack går även till alla nya och gamla vänner jag träffat under åren i Bergen!
Speciellt tack till: Frode & Isabella, Örjan (Brorsan), Grutle & Mirjam, Torgrim,
Martin Kvam,
Mads Lilletvedt, Knut-Erik och Tormod

Vi ses i Bergen när ni minst anar det!!!


För mer info om festivalen: http://holeinthesky.no/

Sorgligt men sant.. Detta var det absolut sista från Hole in the Skyyyy!

NP: Taake - Nattestid Ser Porten Vid



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: D

Som påpekets förr, bara för att folk inte kommenterar betyder det inte att man inte uppskattar det. antalet läsare borde göra dig nöjd :)



jävligt kul o se vomitor med erik o set!

2012-03-11 @ 17:25:07
Postat av: Demonia

D: Det borde väl inte vara så svårt att slänga iväg en kommentar om vad man tyckte någon gång ibland tycker jag, när jag själv lägger ner flera dagar på att sammanställa ett inlägg bara för er!

2012-03-11 @ 17:33:10
URL: http://http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Flinkis

Visst uppskattade jag del 3, del 2 och del 1. Men jag hade tänkt så att jag skulle ha tackat dig för det suveräna arbetet du har lagt ned på Hole In The Sky reportaget, när sista delen hade kommit. På så sätt hade jag kunnat tacka dig för hela Hole In The Sky reportaget. Kanske inte så bra tänkt men det är så min hjärna "funkar".

Men så mycket som du gör den trista vardagen bättre med din blogg så borde jag ha tackat extra för del 3. Den var ju ändå en av dina absolut bästa inlägg. Men nu ska jag istället tacka dig för del 4 och hela Hole In The Sky Reportaget. Tack Demonia! Du är verkligen en hjältinna!

2012-03-11 @ 18:08:50
Postat av: Ylva

Grymt inlägg, man nästan kände stämningen från festivalen genom bilderna :)

2012-03-11 @ 18:10:34
Postat av: Spinningblack

Följer din blogg och ska väl säga att jag varit dålig på att lämna kommentarer. Uppskattar dina inlägg som är väldigt intressanta och kul med så mycket bilder!

2012-03-11 @ 18:28:25
URL: http://Spinningblack.blogspot.com
Postat av: eva

Tack för inlägget :-) Det är alltid spännande att läsa framför allt då jag aldrig har varit på Hole in the Sky :-( Såg Enslaved för ungefär en vecka sedan här i Tyskland, jävligt kul spelning och ett mycket bra band!

2012-03-11 @ 18:29:19
Postat av: Andréas

Så jävla grymt reportage, personligen har Hole in the Sky inläggen alltid varit en höjdpunkt då jag aldrig tagit mig dit. Bilderna var skitbra (kollar filmerna senare) och jag uppskattar verkligen allt ditt slit.

2012-03-11 @ 18:30:54
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: D

Förvisso men antalet besökare på din sida talar sitt tydliga språk, folk uppskattar det du gör och du bör definitivt fortsätta!

2012-03-11 @ 18:40:59
Postat av: Dan

Synd att Attila Csihar inte klätt upp sig när jag såg dom, men antar att det är lite bökigare på ett Wacken gig.

2012-03-11 @ 20:20:36
Postat av: T. Zvezda

The last supper was the perfect ending for the best festival ever!



Thanks for sharing this great amount of info related to the Metal world WITH excellence

Here in Brazil we are each time more and more addicted to your blog.



All the best!!!



2012-03-11 @ 20:35:55
Postat av: Knut-Erik

Meget bra innlegg! Og STOR takk tilbake! Hyggelig lesning i siste Scream Mag.

2012-03-11 @ 22:02:02
Postat av: Anonym

Tackar för trvlig läsning. Mayhem och Immortal samma kväll, låter nästan för bra för att vara sant! He he... Varför väljer dom att lägga ner festivalen?

2012-03-11 @ 22:08:03
Postat av: Anders

Det hade varit jävligt mäktigt att få uppleva det sista Hole in the Sky.

Man kan ju bara hoppas att arrangörerna efter några års vila får abstinens och drar igång ett till...



Tack för inlägget Demonia!

2012-03-11 @ 23:22:19
Postat av: A

Ska tilläggas - grymt avundsjuk. Jag hade velat vara på den här festivalen. Nån gång ska man väl få råd också. =(



Och vi uppskattar det du gör, vi är bara usla på att meddela det...

2012-03-12 @ 08:44:40
Postat av: Numenius

Tack för sista och avslutande delen! Jävligt trist att man aldrig besökte HITS, verkar ju vara en fantastisk festival - lineupen går då inte att klaga på. Hade gärna velat se Mayhem och Immortal där, sen så spelade väl Marduk också om jag inte missminner mig. Nån gång måste jag åtminstone besöka Bergen, både för black metal-historia och de vackra vyerna. :)



Så jävla trist att det inte finns några liknande festivaler med fokus på black metal i Stockholm! Hade varit fantastiskt. HITS kan flytta hit. :)

2012-03-12 @ 15:12:21
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Per

Måste vara en av de starkaste black metal-lineups en festival haft. Varför lägger dom ner?

2012-03-12 @ 16:12:58
Postat av: Jimmy

Är skitdålig på att göra inlägg, men läser och uppskattar allt du gör med stor respekt.

2012-03-12 @ 18:58:25
Postat av: Unhallowed

Awesome as always. :)

2012-03-12 @ 19:06:49
Postat av: David

Jävligt coolt med Erik och Set spelandes med Vomitor. Riktigt skitigt och röjigt. Mayhem och Immortal behöver väl inte så många kommentarer, bra som alltid.

Det är dina livereportage som uppskattas mest på din blogg. I alla fall från min sida.

2012-03-12 @ 19:24:43
Postat av: Demonia

Stort tack till er alla för era kommentarer, det är såklart intressant och trevlig att läsa vad ni tycker efter att jag jobbar hårt med dessa reportage. Del 4 tog mig över 4 hela dagar phuuu.. och jag har faktiskt rätt mycket annat att göra än att blogga :P Jag uppskattar att ni lämnat en kommentar!



T. Zvezda: All the best to my readers in BRAZIL, spread the word! Cheers!



Knut-Erik: Jasså, har nya Scream Mag kommit ut nu? Jag har själv inte sett hur intervjun blivit så jag är faktiskt lite nyfiken!



Varför HITS lägger ner är några olika anledningar vad jag förstår: Verftet ska byggas om, Festivalen har varit igång i 12 år (tror jag det är) och de har bokat de bästa banden i scenen och delar av festivalledningen vill nu leta efter nya utmaningar etc.

Jag hoppas såklart att festivalen om några år ska se ljuset igen, annars tyckte jag att det var ett mycket bra förslag att anordna en HITS här i Stockholm! Hör jag något om festivalen så får ni definitivt reda på det!



2012-03-12 @ 21:36:18
URL: http://http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Anna

Tror minsann du skämmer bort oss med reportage i ett rasande tempo och tyvärr glömmer man att det egentligen tar en hel del tid. Är inne på din blogg å läser varje dag och uppskattar den definitivt. Tack vare dig får man uppleva spelningar å festivaler, nyheter, spelningar man inte vill missa i Sthlm å mycket mer. Stort tack! Du gör ett kanonjobb! Vi kanske ses på Taake :)

2012-03-13 @ 07:18:32
Postat av: A

Oooh... HITS i Sthlm. Nu rann det till, bara av tanken.

2012-03-13 @ 08:11:58
Postat av: Jimmy

Måste säga som alla andra, dvs att jag är lika dålig på att kommentera. Men diggar det du gör, och som vanligt är det bra jobbat.

2012-03-13 @ 10:26:57
URL: http://3inchesofblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0