Watain på Münchenbryggeriet!

Här fortsätter nu raporteringen som påbörjats nedan med både Malign och
The Devil´s Blood, spelningen jag pratar om gick av stapeln den 4/11 på
Münchenbryggeriet här i Stockholm.
WATAIN var huvudband och firade 13 års jubileum samt turné avslut,
ett nästintill slutsålt Münchenbryggeriet verkligen kokade denna afton!

Bilderna och filmerna talar sitt tydliga språk!












Foto: Viktor Kjellberg

En fantastisk kväll och ett otroligt bra framförande av WATAIN!!!

Grymt kul att äntligen få höra den intrumentala låten Lawless Darkness live,
vilken känsla (Kolla in videon ovan), Bathory covern - A Fine Day To Die(!!!!)
och favoriten Waters of Ain var för mig tre riktiga höjdpunkter!
En fantastisk scenshow med alla dess tillbehör och en näst intill perfekt setlist,
Watain har verkligen höjt ribban när det kommer till scenshow och man kunde
känna energin flöda i rummet...

Kvällen till ära fillmades även för den kommande dvdn "13 Year Anniversary"
så håll utkik på deras hemsida här nedan!

För mer info: www.templeofwatain.com/

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: S.F

Ser fram emot dvdn. Va en riktigt toppenkväll med 3 jävligt bra band.

2011-11-22 @ 17:04:29
URL: http://666darknessanddeath.blogspot.com/
Postat av: Stéphanie

Riktigt snygga bilder! Önskar att jag hade varit där.

2011-11-22 @ 17:07:58
URL: http://www.boktagen.blogspot.com
Postat av: Chief Rebel Angel

Otroliga bilder och filmer.

Storartat jobb, och verkligen en tröst för oss puckon som INTE VAR DÄR! grrrrrrrrrr....



Tack. Snyggt jobbat, jag länkar hit så kanske lite av bildernas glans smittar av sig..! :-)

2011-11-22 @ 18:19:06
URL: http://metalyze.blogspot.com
Postat av: Necrovore

ser också framemot dvdn..blir nog inköp direkt.

men vet inte riktigt, erik skulle ha visat sin

konst på nordicrage den 3 december..men ehm

kom på att "oj jag har dubbelbokat mig själv"

hur i helvete lyckas man med det? adhd ? eller bara

skitsnack. nicke å dom andra bakom festivalen är inte

direkt glada,kan jag tänka mig.



/end rant

2011-11-22 @ 20:11:59
Postat av: Numenius

Mästare! Bästa konserten jag varit på sen jag såg dom på Metaltown i somras! ;) DVD:n är ett givet köp. Snygga bilder förövrigt, tänker inte se på videoklippen dock ("spoilers" inför DVD:n ;))

2011-11-23 @ 14:31:57
URL: http://www.facebook.com/Blackmetalprojekt
Postat av: Bajen

Snyggt jobbat som vanligt.

Man längtar verkligen tillbaka till denna grymma kväll när man ser på bilderna och filmklippen.

DVDn måste man ju införskaffa när den kommer.

2011-11-24 @ 22:33:34
Postat av: Dan

Nån som vet vad för låt som spelades innan Watain började spela? Nån Diamanda Galas gissar jag på.

2011-12-06 @ 23:22:15
Postat av: Johnny

Lär väl vara denna? Missade tyvärr just den spelningen, men kan knappast vara någon annan...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0