Jalometalli, Del 3

Nu är det äntligen dax för den tredje och sista delen från den Finska
festivalen Jalometalli!
Har ni missat de andra delarna hittar ni de här:
Del 1, Del 2 och Patchspecialen

NIFELHEIM!!!!!!!!!!














Nifelheim levererade som ALLTID! Jag behöver inte skriva mer än att det
var en helt fantastisk spelning, ni som sett Nifelheim live vet vad jag menar!

Jag och någon trevlig snubbe (som jobbade på festivalen, jag är sämst på namn)

Alex och Möken

Jag och Thero (Som också jobbar på festivalen)

Tyska SODOM var sista bandet ut!

Ett jävligt klockrent gig av Sodom och en fantastisk avslutning på
en helt underbar festival!


För mer info: http://sodomized.info/

Här har festen har bara börjat!!!

Jag är som sagt inte så mycket för större festivaler, de mindre faller mig mer
i smaken, mer gemytligt och trevligt, inte så långt till allt, inga köer etc.
Det finns mycket som är bättre med mindre festivaler enligt mig, Jalometalli
var prick lagom i storlek. Deras max kapacitet är 2500 och större än så
behöver det ju inte vara!
Jag kan verkligen rekomendera er att besöka Jalometalli, klockren festival
och jag hoppas på att återvända även detta år :-)

Festivalen har redan gått ut med band för sommarens festival, klara
hittils är: Deicide, Municipal Waste, Coroner, Toxic Holocaust, The Devil´s
Blood, Year of the Goat
och Septic Flesh.. Fler band kommer!

Detta var allt jag hade från Jalometalli denna gång. Vem vet, vi kanske
ses där i sommar!?


För mer info: http://www.jalometalli.net/

NP: Judas Priest - Point of Entry



~Demonia~


Kommentarer
Postat av: Nils

helt grymma bilder! särskilt nifelheim-bilderna!

2012-01-24 @ 18:31:54
Postat av: Thomas

Sodomy and Luuuuuuuuuuuuustt

2012-01-24 @ 19:18:16
URL: http://www.destrorecords.com
Postat av: Andréas

Bra reportage. Helt klart rätt storlek på festivalen och de fick dit riktigt bra band. Synd att det är så långt bort.

2012-01-26 @ 12:21:18
URL: http://www.sarcophagic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0